اوزون تراپی مو چیست؟
نوشته شده توسط : dryousefi

اوزون تراپی مو چیست؟ و چه فوایدی دارد؟ اوزون تراپی از روش‌های نوین درمان در دنیای پزشکی است و اغلب افراد تصور می‌کنند که فقط برای درمان عارضه‌هایی مانند دیسک گردن، کمر یا زانو درد کاربرد دارد. جالب است بدانید که اوزون تراپی برای درمان مشکلات پوست و مو نیز بسیار کاربرد دارد و بیماران زیادی از این روش استفاده می‌کنند.

اوزون تراپی مو از طریق یک دستگاه مخصوص انجام می‌شود. این دستگاه اکسیژن را به اوزون تبدیل کرده و باعث تقویت ساقه مو و فولیکول‌های آن می‌شود. از جمله فواید اوزون تراپی مو جلوگیری از ریزش مو، موخوره، درمان شوره سر، افزایش ضخامت تارهای مو، برطرف نمودن میزان شکنندگی مو و افزایش دادن حجم مو است. در ادامه این مقاله بیشتر در ارتباط با نحوه عملکرد دستگاه اوزون تراپی مو و همچنین عوارض جانبی آن توضیح خواهیم داد.

فواید اوزون تراپی مو

اوزون تراپی مو یکی از روش‌های درمانی است که بسیاری از افراد در ارتباط با فواید آن کمتر اطلاع دارند. از جمله فواید اوزون تراپی مو می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

افزایش تراکم و حجم مو

اوزون درمانی تراکم مو را افزایش می‌دهد و از این طریق تارهای مو بازسازی و ترمیم خواهد شد. گاز اوزون موخوره را کنترل خواهد کرد و بسیار برای موهای حساس مفید است. افرادی که تحت درمان از طریق این روش هستند، بیشتر شاهد بهبود و رشد موهای خود بوده‌اند، چراکه این روش باعث تقویت و تغذیه فولیکول مو می‌شود.

درمان کامل ریزش مو

افرادی که به دلیل تغییرات هورمونی و کمبود مواد مغذی یا روند پیری دچار ریزش مو شده‌اند، با استفاده از ژل اوزون‌دار می‌توانند جلوی ریزش مو را بگیرند. در واقع ژل اوزون‌دار با تزریق مولکول‌های محلول در آب o3 باعث تحریک سلول‌های مو می شود و همین امر ریزش مو را متوقف می‌کند. از سوی دیگر اوزون درمانی باعث گردش خون در سر می‌شود و مواد مغذی را به فولکول‌های مو می‌رساند.

بیشتر بخوانید: بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند

کمک به افزایش رطوبت مو

اوزون تراپی مو با حبس کردن رطوبت در ساقه مو جلوی خشک شدن مو را می گیرد و به ترمیم موهای آسیب دیده کمک می‌کند. این روش ساقه مو را تغذیه خواهد کرد و باعث درمان وزی مو می‌شود. با توجه به اینکه رنگ کردن مو باعث خشک شدن و شکنندگی مو می‌شود، اوزون تراپی بهترین راه درمان است.

از بین بردن شوره سر

شور سر از مشکلات پوستی است که با پوسته پوسته شدن و خارش شدید سر مشخص می‌شود. اوزون تراپی مو می‌تواند با ایجاد خاصیت ضد میکروبی قوی باعث درمان شوره سر، قارچ‌ها و باکتری‌ها شود.

فواید اوزون تراپی مو 

جلوگیری از روند سفید شدن موها

یکی از موارد مهمی که موجب افزایش طرفداران اوزون تراپی مو شده، جلوگیری از سفیدی مو است. زمانی که مواد مغذی به اندازه کافی به فولیکول‌های مو نمی‌رسد، موی سر سفید می‌شود. اوزون درمانی باعث سرعت جذب مواد مغذی توسط فولیکول مو می‌شود. اوزون درمانی باعث حفظ رنگ طبیعی مو می شود و از سفید شدن مو در سنین جوانی جلوگیری خواهد کرد.

افزایش خونرسانی به پوست سر

افزایش جریان خون به پوست سر یکی دیگر از فواید اوزون تراپی مو است. جلسات متعدد اوزون درمانی، با افزایش جریان خون موجب از بین بردن عفونت‌های میکروبی پوست می‌شود.

نحوه اوزون تراپی مو

برای اوزون تراپی مو، حتماً باید پوست سر و موها تمیز باشد. سپس از یک ژل اوزون‌دار و پروتئینی برای تقویت مو استفاده می‌شود. کمی سر ماساژ داده می‌شود و پس از آن با پروب شانه‌ای هایفرکانسی برای کف سر و ریشه موها استفاده می‌شود. سپس مراجعه کننده زیر دستگاه اوزون تراپی قرار می‌گیرد و تمام گاز اوزون به ناحیه موهای سر فرد می‌رسد و بدون هیچ عارضه‌ای نتیجه را مشاهده خواهد کرد.

برای درمان مشکلات مربوط به موی سر می‌توانید به کلینیک prp دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران مراجعه کنید. متخصصان این کلینیک با کمترین عارضه و ارائه مراقبت‌های پس از اوزون تراپی مو، به بهبود هرچه سریعتر شما کمک خواهند کرد.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

تعداد جلسات مورد نیاز برای اوزون تراپی مو

برخی از افراد در ارتباط با تعداد جلساتی که برای اوزون تراپی مو نیاز است سؤال دارند. برای درمان موهای آسیب دیده مطمئناً تعداد جلسات بیشتری نیاز است. براساس شرایط افراد از شخصی به شخص دیگر متغیر می‌باشد. بنابراین این مسئله کاملاً به شدت آسیب موها، واکنش مو به روش اوزون درمانی و نتیجه آن بستگی دارد.

مقالات پیشنهادی: نظرات مردم در مورد اوزون تراپی

اما غالباً آثار درمانی این روش از جلسه اول نمایان می‌شود و پس از ۳ الی ۴ جلسه مشکلات مربوط به موی سر از بین خواهد رفت. زمان ماندگاری اوزون تراپی مو با توجه به نیاز مو از ۱۰ روز تا چند هفته می‌باشد.

تعداد جلسات مورد نیاز برای اوزون تراپی مو

عوارض اوزون تراپی مو

اوزون  تراپی مو تأثیر بسیار زیادی بر درمان مشکلات مو و پوست دارد. اما می‌تواند به دلیل سمی بودن گاز اوزون اثرات عوارض جانبی نیز داشته باشد. اگر می‌خواهید عوارض اوزون تراپی مو را به حداقل برسانید، باید مقدار کم و مشخصی از گاز اوزون به موهای شما برسد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتماً مراحل اوزون تراپی مو را تحت نظر یک متخصص پوست تا دچار عوارض اوزون تراپی مو نشوید.

مطالعه بیشتر: اوزون تراپی کمر چگونه است؟

خلاصه مطالب

اوزون تراپی مو به طور گسترده برای درمان مشکلات مو و پوست استفاده می‌شود. افرادی که از این روش استفاده می‌کنند، معمولاً از انجام مراحل اوزون تراپی مو رضایت دارند. فواید اوزون تراپی مو به حدی است که بسیاری از افراد برای حل مشکلات مربوط به موی سر از جمله ریزش مو، سفیدی زودرس، شکنندگی مو، شوره سر و... از این روش استفاده کنند.

اگر می‌خواهید دچار عوارض اوزون تراپی مو نشوید، توصیه می‌کنیم حتماً تحت نظر پزشک متخصص مو و پوست این کار را انجام دهید تا مراحل اوزون تراپی را در میزان مشخص انجام دهند. کلینیک prp دکتر ناصح یوسفی متشکل از بهترین متخصصان مو و پوست بهترین مرکز اوزون تراپی مو است و شما می‌توانید مراحل درمان را بدون هیچ عارضه‌ای در این کلینیک انجام دهید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید

 

 

 

منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و اوزون تراپی مو چیست؟

 





:: برچسب‌ها: اوزون تراپی , اوزون تراپی کمر , اوزون تراپی شانه , اوزون کمر , اوزون شانه , اوزون , اوزون تراپی مو ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: